Οι νέοι αυτοκινητόδρομοι μπαίνουν σταδιακά στην καθημερινότητα όλων. Και είναι σίγουρο, ότι έρχονται να την αλλάξουν και να δημιουργήσουν προοπτικές ανάπτυξης. Το στοίχημα ολοκλήρωσης τους μέχρι τα τέλη Μαρτίου έχει ήδη χαθεί και όλα δείχνουν ότι θα παραδοθούν στο σύνολό τους, μέσα στο καλοκαίρι.
Το Πάσχα, για το οποίο μιλά συνεχώς το τελευταίο διάστημα ο Υπουργός Υποδομών, στην Ιόνια Οδό, θα προσθέσει μόνο μερικά χιλιόμετρα.. Είναι γνωστό εδώ και καιρό ότι θα αποδοθεί το τμήμα της Γαβρολίμνης ενώ το μέτωπο στο Μενίδι μένει ανοιχτό.
Ημιτελή τμήματα θα υπάρχουν και στην Ολυμπία Οδό, τον δρόμο δηλαδή Ελευσίνας- Κορίνθου- Πατρών.. Την πολύπαθη εθνική.
Έτσι οι οδικοί άξονες, οι οποίοι ξεκίνησαν το 2007 με την υπογραφή των συμβάσεων, δέκα χρόνια μετά και ύστερα από πολλές περιπέτειες, φτάνουν στο τέλος τους. Καταληκτική ημερομηνία είναι ο Αύγουστος και τότε αναμένεται να είναι σε πλήρη λειτουργία και οι σταθμοί διοδίων που θα εκτοξεύσουν το κόστος της διαδρομής.
Το ταξίδι από τα Άρτα προς την Αθήνα, θα συντομεύσει τουλάχιστον κατά μία ώρα. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι θα γίνεται με ασφάλεια, καθώς η εθνική καρμανιόλα θα αποτελεί παρελθόν.
Οι οδηγοί θα έχουν στην διάθεσή τους, περίπου 340 χιλιόμετρα νέων αυτοκινητοδρόμων (Ιόνια και Ολυμπία) τα οποία θα διανύουν γρήγορα και με ασφάλεια καταβάλλοντας όμως ένα αρκετά υψηλό κόστος.
Το κόστος έχει υπολογιστεί σε περίπου 6,2 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα. Το ύψος των διοδίων που θα πρέπει να καταβάλει κάποιος από την Αθήνα μέχρι την Άρτα υπολογίζεται στα 34 ευρώ!
Από Αθήνα μέχρι Ρίο, το κόστος των διοδίων θα είναι 11,50 ευρώ.
Η χρήση της γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου είναι 13,30 ευρώ.
Από το Αντίρριο έως την Άρτα τα διόδια θα έχουν κόστος 9 ευρώ.
Από την Άρτα μέχρι το Αντίρριο θα λειτουργήσουν τρεις σταθμοί διοδίων.
Σταθμοί διοδίων θα λειτουργούν στο Κομπότι, στο Αγγελόκαστρο και στην Κλόκοβα.
Επομένως, το συνολικό κόστος του ταξιδιού Αθήνα -Άρτα θα ανέρχεται στα 33,80 ευρώ.