Σημαντική μείωση κατά 13% καταγράφουν οι δαπάνες των νοικοκυριών για τις αγορές ειδών της καθημερινότητας από τα σούπερ μάρκετ, σε μια προσπάθεια των εργαζομένων να αντέξουν τις μειώσεις των μισθών, παρουσιάζοντας μια εικόνα φτωχοποίησης για τους μέσους καταναλωτές που αποτελούν την ομάδα στήριξης του λιανεμπορίου.
Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το εργαστήριο μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και δημοσιευεται στην Καθημερινή, οι καταναλωτές δαπανούν 40 ευρώ λιγότερα το μήνα στα σούπερ μάρκετ σε σχέση με πέρυσι.
Η μέση μηνιαία δαπάνη των νοικοκυριών διαμορφώνεται πλέον στα 274 ευρώ από τα 310 ευρώ πέρυσι, καταγράφοντας μια πτώση της τάξης του 13%, τάση που αποτυπώνεται και στα διαθέσιμα στοιχεία για τον τζίρο των σούπερ μάρκετ.
Στην έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου, το 63% δηλώνει ότι αγοράζει λιγότερα προϊόντα, το 45,8% δηλώνει ότι περιορίζεται στα απολύτως απαραίτητα και το 54,4% ότι αγοράζει φθηνότερα προϊόντα κυρίως μετά από το έρευνα αγοράς και το κυνήγι των προσφορών και των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
Οι ελληνες καταναλωτές σε ποσοστό 81,5% πραγματοποιούν πλέον ενδελεχή έρευνα και συγκρίνουν τις τιμές των προϊόντων πριν αποφασίσουν ποιο θα πάρουν από το ράφι.
Μάλιστα το 99,2% των καταναλωτών δηλώνυν ότι ετοιμάζουν την έρευνά τους πριν ξεκινήσουν για το σούπερ μάρκετ, προαποφασίζοντας τι θα ψωνίσει και αποφεύγοντας τις παρορμητικές αγορές.
Στην ίδια έρευνα το 38% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι θα κάνει λιγότερες αγορές το 2017, το 5% ότι θα αυξήσει τις αγορές του και το 57% εκτιμά ότι θα είναι αμετάβλητες.