Με καταγραφή 12.000 ελλείψεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση απαντούν αιρετοί του κεντρικού υπηρεσιακού συμβουλίου στην ανακοίνωση από το υπουργείο Παιδείας των προσωρινών πινάκων αναπληρωτών δασκάλων και νηπιαγωγών. Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου, από την επόμενη εβδομάδα, μετά την ολοκλήρωση των αποσπάσεων στην κεντρική υπηρεσία και την ολοκλήρωση των προσωρινών πινάκων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, θα ξεκινήσει ο υπολογισμός των κενών, ώστε αρχές Σεπτέμβρη να ξεκινήσουν οι προσλήψεις.
Πάντως για εκπαιδευτικούς και αιρετούς, το θέμα δεν είναι η διαδικασία και το χρονοδιάγραμμα, αλλά ο αριθμός που θα προσληφθεί, καθώς δεν είναι λίγοι που κάνουν λόγο για κουτσουρεμένα και πλασματικά κενά από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας. Σε ενημερωτικό του σημείωμα ο αιρετός του ΚΥΣΠΕ κ. Βασίλης Παληγιάνης αναφέρει: «Με βάση την καταγραφή των λειτουργικών κενών από τους περιφερειακούς δ/ντές, με τα οποία έγιναν οι αποσπάσεις, προκύπτει πως τα κενά εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ξεπερνούν τις 10.000. Συγκεκριμένα 7.708 είναι τα κενά στη Γενική Αγωγή και 1.955 σε ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ». Και σημειώνει ότι αυτά αφορούν την πρώτη φάση, χωρίς τα έκτακτα που προκύπτουν κάθε χρόνο.
Για το σύνολο των προσλήψεων, το υπουργείο Παιδείας έχει δεσμευτεί για 20.000-21.000 προσλήψεις, αν και ακόμα δεν έχει δώσει ακριβή νούμερα προσλήψεων ανά εκπαιδευτική βαθμίδα.
Ένα μήνα πριν από το πρώτο σχολικό κουδούνι, το υπουργείο Παιδείας συνεχίζει τις νομοθετικές παρεμβάσεις, αυτή τη φορά στο χώρο της Ειδικής Αγωγής. Το μίνι νομοσχέδιο αναμένεται να ψηφιστεί τέλος του μήνα, ενώ έχει ήδη τεθεί σε δημόσια διαβούλευση.
Οι ρυθμίσεις αφορούν κυρίως τη διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού, με σημαντικότερο την επιστροφή των ειδικοτήτων ΠΕ60 και ΠΕ70 (δασκάλων και νηπιαγωγών) με αυξημένα τυπικά προσόντα λόγω εξειδικευμένων μεταπτυχιακών σπουδών στις δομές της Ειδικής Αγωγής. Υπενθυμίζεται ότι με το νόμο 3966/2011 δεν δινόταν η δυνατότητα μετάθεσης στα ειδικά σχολεία στις παραπάνω κατηγορίες.
Παράλληλα, θεσμοθετείται η χρονική διάρκεια δύο ετών για όσους έχουν τοποθετηθεί σε τμήματα ένταξης. Δηλαδή, μετά την ολοκλήρωση των δύο χρόνων θα μπορεί ο εκπαιδευτικός να επιστρέψει στη δομή από την οποία πήρε μετάθεση, είτε είναι στη Γενική είτε στην Ειδική Αγωγή. Επιπλέον, στην περίπτωση κενών θέσεων στην Ειδική Αγωγή που καλύπτονταν από εκπαιδευτικούς γενικής παιδείας χωρίς προσόντα, θεσμοθετείται να γίνεται νέα κατάταξη στους πίνακες ώστε να επιλέγονται γι’ αυτές τις δομές εκπαιδευτικοί με έστω κάποια προσόντα γι’ αυτές τις θέσεις.