Τους βασικούς άξονες της αναμόρφωσης του λυκείου και του συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση σκιαγραφεί ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου με τη συζήτηση επί του θέματος να επίκειται την επόμενη εβδομάδα στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.
Σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Ημερησία» ο υπουργός σημειώνει πως ενώ μέχρι την Α΄ Λυκείου «τα πράγματα κυλούν σχετικά ικανοποιητικά», οι Β΄ και Γ΄ τάξεις «είναι σε μεγάλο βαθμό, εκπαιδευτικά ακυρωμένες». Σύμφωνα με τον ίδιο, το σχολείο θα πρέπει να έχει έναν ενιαίο εκπαιδευτικό χαρακτήρα μέχρι και την Γ΄ Λυκείου. Εκφράζει δε τον προβληματισμό του για την ποιότητα του απολυτηρίου στο τέλος του Λυκείου. «Υπάρχει ένας ευτελισμός του απολυτηρίου. Δεν έχει κάποιο αντίκρισμα, κάποια αξία ή κοινωνική υπόσταση. Πρόκειται, στην ουσία, για μια “σκιά” του απολυτηρίου» τονίζει χαρακτηριστικά.
Ανάλογο προβληματισμό εκφράζει και για τις πανελλήνιες εξετάσεις, για τις οποίες τονίζει ότι έχουν «καταφέρει» δύο πράγματα: «να ισοπεδώσουν τους νεολαίους και να τινάξουν στον αέρα το Λύκειο». Αναγνωρίζει ότι το εξεταστικό σύστημα είναι «λειτουργικά άψογο και αδιάβλητο» αλλά ταυτόχρονα «παιδαγωγικά διάτρητο».
«Εμένα» υπογραμμίζει «μού φαίνεται αδιανόητο να είσαι 18 ετών, να πηγαίνεις το πρωί στο σχολείο που δεν σου προσφέρει τίποτα στη Γ΄ Λυκείου, να βαριέσαι όλη την ώρα και να περιμένεις να τελειώσει, ώστε να πας στο φροντιστήριο για να απομνημονεύσεις την ύλη, να έρχεσαι αργά το βράδυ για να προετοιμαστείς για την επόμενη ημέρα… Έχει μια κοινωνία το δικαίωμα να ισοπεδώνει με αυτόν τον τρόπο τα 18χρονα και να ακυρώνει τους αυριανούς πολίτες της;»