Μπορεί ακόμη να μην έχει γίνει γνωστή καμία πηγή χρηματοδότησης, ωστόσο η σιδηροδρομική Εγνατία εξαγγέλθηκε για πολλοστή φορά την τελευταία χρονιά, καθώς φαίνεται ότι αποτελεί το αγαπημένο όραμα του Υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη.
Αυτή τη φορά ο Υπουργός συμπλήρωσε την εξαγγελία με την επιδίωξη της ελληνικής κυβέρνησης για συνεργασίες με γειτονικά κράτη. Μάλιστα, μέσα στον επόμενο μήνα αναμένεται να γίνουν συγκεκριμένες ανακοινώσεις για τη συνεργασία με τη βουλγαρική πλευρά σε αυτό το πεδίο.
Υπενθυμίζεται ότι η Σιδηροδρομική Εγνατία αποτελεί έναν “διάδρομο” μήκους 565 χιλιομέτρων, με αφετηρία την Αλεξανδρούπολη και κατάληξη στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας.
Το έργο περιλαμβάνει ενώσεις με το Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών (ΤΕΝ-Τ), ενώ μεταξύ άλλων εκτιμάται ότι θα βοηθήσει στην πραγματοποίηση της παράκαμψης του Βόσπορου μέσω του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης (από Βουλγαρία και Ρουμανία) με ασφάλεια και ταχύτητα.
Η σιδηροδρομική Εγνατία αποτελεί έργο που έχει εξαγγελθεί εδώ και δεκαετίες, ωστόσο το τεράστιο κόστος του αλλά και ο χρόνος περάτωσής του το έχει οδηγήσει στις καλένδες.
Περιλαμβάνει τα τμήματα Ηγουμενίτσα – Ιωάννινα – Θεσσαλονίκη, Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Ξάνθη (όλα νέα χάραξη) και αναβάθμιση των τμημάτων Προμαχώνας – Στρυμόνας – Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο.
Το κόστος υπολογίζεται στα δέκα δις, εκτιμάται όμως ότι αν ποτέ το έργο υλοποιηθεί θα είναι πολύ ακριβότερο, καθώς το τμήμα στην Ήπειρο θα είναι εξαιρετικά δαπανηρό στην κατασκευή.
Βέβαια από την εξαγγελία μέχρι την υλοποίηση μας χωρίζουν έτη φωτός…