Την ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού αναμένει μέσα στους επόμενους μήνες η Ήπειρος, στο ίδιο χρονικό διάστημα όμως, ο οδικός άξονας που άλλαξε πλήρως την γεωγραφία της περιοχής, η Εγνατία, θα παραχωρείται σε ιδιώτες.
Η Εγνατία έχει περάσει στο ΤΑΙΠΕΔ, στο πλαίσιο των μνημονιακών επιταγών και το Ταμείο, προχώρησε ήδη στην πρόσληψη των συμβούλων με στόχο, στις αρχές φθινοπώρου, όπως έκανε γνωστό ο πρόεδρος του Ταμείου, να γίνει η προκήρυξη του διαγωνισμού για την αποκρατικοποίηση του μεγαλύτερου οδικού άξονα που διαθέτει η χώρα.
Η Εγνατία Οδός κατασκευάστηκε με κοινοτικά κονδύλια και με δάνεια τα οποία έχει συνάψει η ομώνυμη εταιρία καλύπτοντας τη συμμετοχή του δημοσίου. Στην Ήπειρο, συνέβη το παράδοξο της διάθεσης κονδυλίων, κατά το παρελθόν από το περιφερειακό πρόγραμμα, κάτι που δεν συνέβη σε καμία άλλη περιοχή της χώρας. Χρήματα δηλαδή που έπρεπε να κατευθυνθούν σε υποδομές ή άλλα έργα, διατέθηκαν στην κατασκευή της Εγνατίας.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα λοιπόν, το ΤΑΙΠΕΔ θα πρέπει να προκηρύξει τον σχετικό διαγωνισμό ανάδειξης του παραχωρησιούχου, τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.
Το χρονοδιάγραμμα αυτό αναμένεται να τηρηθεί ευλαβικά, δεδομένου ότι η εξέλιξη αυτή αποτελεί προαπαιτούμενο της δεύτερης αξιολόγησης της ελληνικής οικονομίας και κατά συνέπεια της εκταμίευσης της δεύτερης δόσης ύψους 2,8 δισ. ευρώ από τους πιστωτές της χώρας. Ωστόσο, δεν έχει λυθεί ακόμη το θέμα της χωροθέτησης των σταθμών διοδίων και κυρίως η διευθέτηση του δανεισμού της εταιρείας από την Τράπεζα Πειραιώς.
Τα δύο θέματα αυτά είναι περισσότερα από τρία χρόνια ανοικτά μέχρι σήμερα, καθυστερώντας τη διενέργεια του σχετικού διαγωνισμού.
Ο Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, έκανε γνωστό ότι στην Εγνατία και τους κάθετους άξονες, θα τοποθετηθούν από 17 έως 19 σταθμοί διοδίων, ώστε να υπάρχουν έσοδα για να συντηρηθεί το έργο, ενώ αποκάλυψε πως υπάρχουν σκέψεις για τη δημιουργία ΣΕΟ σε διάφορα σημεία του αυτοκινητόδρομου, αλλά και η δημιουργία φωτοβολταικών πάρκων, όπου αυτό είναι εφικτό, προκειμένου να εξοικονομηθούν πόροι στον τομέα της ενέργειας (υπολογίζεται ότι η Εγνατία ξοδεύει 5 εκατ. ευρώ το χρόνο για ενέργεια).
Τους επόμενους μήνες λοιπόν η Εγνατία αλλάζει… Και όπως δείχνουν τα πράγματα θα γίνει ακόμη ακριβότερη από αυτή που γνωρίζουμε σήμερα.