Ο
Βασίλης Τσίρκας, βουλευτής Άρτας του ΣΥΡΙΖΑ, συνυπέγραψε ερώτηση με βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ προς
τον Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, κ.
Γιώργο Κατρούγκαλο, σχετικά με το ρόλο των Κέντρων Επαγγελματικής Κατάρτισης
στα προγράμματα καταπολέμησης της ανεργίας.
Βασίλης Τσίρκας, βουλευτής Άρτας του ΣΥΡΙΖΑ, συνυπέγραψε ερώτηση με βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ προς
τον Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, κ.
Γιώργο Κατρούγκαλο, σχετικά με το ρόλο των Κέντρων Επαγγελματικής Κατάρτισης
στα προγράμματα καταπολέμησης της ανεργίας.
Στην
ερώτηση γίνεται μνεία στο γεγονός ότι ένα μεγάλο μερίδιο αποτυχίας των
προηγούμενων προγραμμάτων είχαν και τα συμβεβλημένα Κέντρα Επαγγελματικής
Κατάρτισης, τα οποία άρχισαν να εμφανίζονται
από την εφαρμογή παλαιοτέρων προγραμμάτων καταπολέμησης της ανεργίας και
μάλιστα χωρίς σχεδόν κανένα έλεγχο ή πιστοποίηση. Με τον τρόπο λειτουργίας των προηγούμενων
προγραμμάτων δημιουργήθηκε ένα κλειστό και αδιαφανές «σύστημα παροχής υπηρεσιών
απασχόλησης» από τα K.E.K., τα οποία αναβαθμίστηκαν σε
Παρόχους και Επόπτες των προγραμμάτων αυτών, καταργώντας στην πράξη τον ΟΑΕΔ,
δίνοντας σε ιδιωτικές επιχειρήσεις κρίσιμα και νευραλγικά στοιχεία και πόρους.
ερώτηση γίνεται μνεία στο γεγονός ότι ένα μεγάλο μερίδιο αποτυχίας των
προηγούμενων προγραμμάτων είχαν και τα συμβεβλημένα Κέντρα Επαγγελματικής
Κατάρτισης, τα οποία άρχισαν να εμφανίζονται
από την εφαρμογή παλαιοτέρων προγραμμάτων καταπολέμησης της ανεργίας και
μάλιστα χωρίς σχεδόν κανένα έλεγχο ή πιστοποίηση. Με τον τρόπο λειτουργίας των προηγούμενων
προγραμμάτων δημιουργήθηκε ένα κλειστό και αδιαφανές «σύστημα παροχής υπηρεσιών
απασχόλησης» από τα K.E.K., τα οποία αναβαθμίστηκαν σε
Παρόχους και Επόπτες των προγραμμάτων αυτών, καταργώντας στην πράξη τον ΟΑΕΔ,
δίνοντας σε ιδιωτικές επιχειρήσεις κρίσιμα και νευραλγικά στοιχεία και πόρους.
Επιπλέον,
επισημαίνεται πως τα προηγούμενα χρόνια υπήρξαν αρκετές καταγγελίες για την
ομαλή λειτουργία των Κέντρων Επαγγελματικής Κατάρτισης και αφορούσαν κυρίως:
επισημαίνεται πως τα προηγούμενα χρόνια υπήρξαν αρκετές καταγγελίες για την
ομαλή λειτουργία των Κέντρων Επαγγελματικής Κατάρτισης και αφορούσαν κυρίως:
·
Στη μη έγκαιρη καταβολή των πληρωμών, με
τους φορείς κατάρτισης να δηλώνουν ανεύθυνοι και να παραπέμπουν τους
ωφελούμενους στο Υπουργείο Εργασίας, ενώ στην πραγματικότητα τα ίδια τα Κ.Ε.Κ.καθυστερούσαν
αδικαιολόγητα την αποστολή των φακέλων με τα απαραίτητα δικαιολογητικά.
Στη μη έγκαιρη καταβολή των πληρωμών, με
τους φορείς κατάρτισης να δηλώνουν ανεύθυνοι και να παραπέμπουν τους
ωφελούμενους στο Υπουργείο Εργασίας, ενώ στην πραγματικότητα τα ίδια τα Κ.Ε.Κ.καθυστερούσαν
αδικαιολόγητα την αποστολή των φακέλων με τα απαραίτητα δικαιολογητικά.
·
Στην υπέρβαση των ωρών πρακτικής
κατάρτισης, αφού στην ουσία οι καταρτιζόμενοι κάλυπταν πάγιες ανάγκες των
επιχειρήσεων, χωρίς ταυτόχρονα να έχουν δικαίωμα καταγγελίας των παραβιάσεων,
αφού νομικά δεν αναγνωρίζονταν ως εργαζόμενοι.
Στην υπέρβαση των ωρών πρακτικής
κατάρτισης, αφού στην ουσία οι καταρτιζόμενοι κάλυπταν πάγιες ανάγκες των
επιχειρήσεων, χωρίς ταυτόχρονα να έχουν δικαίωμα καταγγελίας των παραβιάσεων,
αφού νομικά δεν αναγνωρίζονταν ως εργαζόμενοι.
·
Στα μαθήματα κατάρτισης τα οποία δεν
είχαν καμία σχέση με τις γνώσεις και το γνωστικό αντικείμενο των συμμετεχόντων,
αλλά ούτε και με την περιγραφή της εργασίας σε οποιαδήποτε επιχείρηση.
Στα μαθήματα κατάρτισης τα οποία δεν
είχαν καμία σχέση με τις γνώσεις και το γνωστικό αντικείμενο των συμμετεχόντων,
αλλά ούτε και με την περιγραφή της εργασίας σε οποιαδήποτε επιχείρηση.
·
Στο θέμα της επιλογής της επιχείρησης
από τον ωφελούμενο.
Στο θέμα της επιλογής της επιχείρησης
από τον ωφελούμενο.
·
Στο γεγονός ότι υπήρξαν πολλές
καταγγελίες για μεγάλα Κ.Ε.Κ. στα αστικά κέντρα, τα οποία χρησιμοποιούσαν
”επιταγές εισόδου” στο ίδιο τους το προσωπικό, με μηδενικό κόστος, δηλαδή,
χρησιμοποιούσαν τους ανέργους προς ίδιον όφελος.
Στο γεγονός ότι υπήρξαν πολλές
καταγγελίες για μεγάλα Κ.Ε.Κ. στα αστικά κέντρα, τα οποία χρησιμοποιούσαν
”επιταγές εισόδου” στο ίδιο τους το προσωπικό, με μηδενικό κόστος, δηλαδή,
χρησιμοποιούσαν τους ανέργους προς ίδιον όφελος.
·
Στο ότι μεγάλα ποσά των επιδοτήσεων των προηγούμενων
προγραμμάτων κατέληγαν ως αφορολόγητη αμοιβή των Κ.Ε.Κ. ενώ οι «ωφελούμενοι»
φορολογούνταν με 23%, ενώ η αναλογία του προϋπολογισμού της δράσης μοιράζονταν
70% στα Κ.Ε.Κ. και 30% στους ανέργους.
Στο ότι μεγάλα ποσά των επιδοτήσεων των προηγούμενων
προγραμμάτων κατέληγαν ως αφορολόγητη αμοιβή των Κ.Ε.Κ. ενώ οι «ωφελούμενοι»
φορολογούνταν με 23%, ενώ η αναλογία του προϋπολογισμού της δράσης μοιράζονταν
70% στα Κ.Ε.Κ. και 30% στους ανέργους.
Με
βάση, λοιπόν, τα παραπάνω, οι βουλευτές υποβάλουν μια σειρά ερωτημάτων στον
αρμόδιο Υπουργό και ειδικότερα:
βάση, λοιπόν, τα παραπάνω, οι βουλευτές υποβάλουν μια σειρά ερωτημάτων στον
αρμόδιο Υπουργό και ειδικότερα:
·
Ποιοι είναι οι όροι συμμετοχής των
συμβεβλημένων και πιστοποιημένων Κ.Ε.Κ. στα προγράμματα και ποιες προϋποθέσεις
πρέπει να πληρούνται από τα Κέντρα.
Ποιοι είναι οι όροι συμμετοχής των
συμβεβλημένων και πιστοποιημένων Κ.Ε.Κ. στα προγράμματα και ποιες προϋποθέσεις
πρέπει να πληρούνται από τα Κέντρα.
·
Πως οριοθετεί το Υπουργείο την
παρεχόμενη εκπαίδευση από τα πιστοποιημένα Κ.Ε.Κ.
Πως οριοθετεί το Υπουργείο την
παρεχόμενη εκπαίδευση από τα πιστοποιημένα Κ.Ε.Κ.
·
Τι προτίθεται να κάνει το Υπουργείο στα
ανασχεδιασμένα προγράμματα, ώστε να σταματήσουν να είναι οι πραγματικοί
ωφελούμενοι τα Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης και τα προγράμματα αυτά να
επιτελέσουν τον διακηρυγμένο στόχο τους και να σταματήσουν να δημιουργούν μια
κλειστή συντεχνία «αξιοποίησης» τέτοιων προγραμμάτων.
Τι προτίθεται να κάνει το Υπουργείο στα
ανασχεδιασμένα προγράμματα, ώστε να σταματήσουν να είναι οι πραγματικοί
ωφελούμενοι τα Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης και τα προγράμματα αυτά να
επιτελέσουν τον διακηρυγμένο στόχο τους και να σταματήσουν να δημιουργούν μια
κλειστή συντεχνία «αξιοποίησης» τέτοιων προγραμμάτων.
·
Με ποιον τρόπο σκοπεύει το Υπουργείο να
προχωρήσει σε ανασυγκρότηση των υπηρεσιών του ΟΑΕΔ, ώστε να Οργανισμός να
αποκτήσει τον ρόλο που του αρμόζει εξ ορισμού στα εν λόγω προγράμματα, ως ο
μόνος δημόσιος, θεσμικός και αξιόπιστος φορέας.
Με ποιον τρόπο σκοπεύει το Υπουργείο να
προχωρήσει σε ανασυγκρότηση των υπηρεσιών του ΟΑΕΔ, ώστε να Οργανισμός να
αποκτήσει τον ρόλο που του αρμόζει εξ ορισμού στα εν λόγω προγράμματα, ως ο
μόνος δημόσιος, θεσμικός και αξιόπιστος φορέας.