Φορείς και κάτοικοι στην θέλουν να δουν και πάλι τη δική τους «Ακρόπολη» να στέκεται στον Άρχαθο ποταμό…
Είναι ένα στοίχημα για τη χώρα και την πολιτιστική κληρονομιά μας» υπογράμμισαν τότε τα κυβερνητικά στελέχη και οι αυτοδιοικητικοί, οι οποίοι από την πρώτη στιγμή μετέβησαν στην Πλάκα.Το γεφύρι της Πλάκας ξεκίνησε να χτίζεται το 1863 από μάστορες της πέτρας.
Μετά από αποτυχημένη προσπάθεια επιχειρήθηκε και δεύτερη φορά. Το έργο ανέλαβε ο πρωτομάστορας Μπέκας, από την Πράμαντα, και το μεγαλοπρεπές γεφύρι τελείωσε το 1866.
Μάλιστα, όπως μεταφέρεται από γενιά σε γενιά, ο πρωτομάστορας έβαλε όλη την τέχνη του, χρησιμοποιώντας 20.000 αβγά από την περιοχή και μαζί με ασβέστη «έγινε πορσελάνη, η συνδετική ουσία της πέτρας».
Ήταν το μεγαλύτερο γεφύρι των Βαλκανίων. Το τόξο του είχε άνοιγμα 40,20 μέτρα και ύψος στο κέντρο 21 μέτρα πάνω από τον Άραχθο. Ήταν η γέφυρα επικοινωνίας που σήκωσε ιστορικό φορτίο και έγινε σύμβολο συναίνεσης και ομοψυχίας.
Εκεί λειτούργησε το τελωνείο από την ελεύθερη Ελλάδα, στη σκλαβωμένη Ήπειρο. Οι αντιστασιακές δυνάμεις, στις 29 Φεβρουαρίου του 1944, υπέγραψαν την ιστορική συμφωνία Πλάκας-Μυρόφιλλου για τη δράση εναντίον των Γερμανών κατακτητών της χώρας.
Το γεφύρι της Πλάκας κρατήθηκε όρθιο όταν τα γερμανικά στρατεύματα επιχείρησαν την ανατίναξή του, κατά τη διάρκεια της αποχώρησής τους από την Ελλάδα. Φορείς και κάτοικοι στην Ήπειρο θέλουν να δουν και πάλι τη δική τους «Ακρόπολη» να στέκεται στον Άρχαθο ποταμό, στην Πλάκα.