Η υπερβολική ταχύτητα που είχε αναπτύξει ο συρμό που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, είναι η αιτία του δυστυχήματος στην περιοχή Άδενδρο.
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, στο πόρισμα της επιτροπής για τα αίτια του δυστυχήματος αναφέρεται πως ο μοιραίος συρμός πήγαινε με 144,3 km/h.
Επίσης, σύμφωνα με μαρτυρίες έμπειρων μηχανοδηγών υπάρχει έλλειψη σηματοδότησης σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο του ΠΑΘΕ που αποκαθίστανται επί μία δεκαετία αλλά εξακολουθούν να μην λειτουργούν, αποτελούν σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, την κυριότερη αιτία του ατυχήματος, σε συνδυασμό πιθανότητα και με ανθρώπινο λάθος.
Διευθύνων σύμβουλος ΟΣΕ: Ήταν κακή συγκυρία
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Κωνσταντίνος Πετράκης σε δηλώσεις του στον ΑΝΤ1 έκανε λόγο για «κακή συγκυρία» μιλώντας για πρωτοφανές περιστατικό για το σιδηρόδρομο.
«Δεν μπορεί κανείς εύκολα να μιλήσει για πρόβλημα δικτύου ή φωτοσήμανσης. Είναι μια πολύ κακή συγκυρία και θα βρούμε τις αιτίες της. Συνέτρεξαν κάποια πράγματα για να συμβεί το δυστύχημα. Όλα τα σύνθετα συστήματα όπως ο σιδηρόδρομος έχουν μια συγκυρία μεταξύ των παραγόντων που επηρεάζει την ασφάλεια. Ποτέ κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος ότι έχει επηρεάσει μια Α, Β, Γ ή Δ παράμετρος. Μπορεί να έχουν συμβάλει αρκετές παράμετροι» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Πετράκης προσθέτοντας ότι θα χρειαστούν 12-13 ημέρες για να αποκατασταθεί η κυκλοφορία στο σημείο με ηλεκτροδότηση.