Με απόφαση του Διεθνούς Διαιτητικού Δικαστηρίου για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, γίνεται δεκτή η αίτηση της ελληνικής κυβέρνησης για υπαγωγή τους σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης και την πώληση τους τμηματικά, αλλά και την επανενεργοποίηση της ναυπηγικής γραμμής πολεμικών πλοίων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η απόφαση δεν δικαιώνει το σημερινό ιδιοκτήτη Ισκαντάρ Σάφα και την εταιρεία Privinvest, ιδιοκτήτρια των ναυπηγείων, που είχαν καταφύγει στο Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο αξιώνοντας αποζημίωση άνω του 1 δισ. ευρώ από το ελληνικό δημόσιο για αθέτηση των όρων της μεταξύ τους συμφωνίας.
Η απόφαση των 500 σελίδων του διαιτητικού δικαστηρίου του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (ICC) επιβάλλει μεν στην ελληνική πλευρά την πληρωμή αποζημίωσης 180 εκατομμύρια ευρώ προς την ιδιοκτήτρια εταιρεία, αλλά θεωρείται βέβαιο ότι θα υπάρξει συμψηφισμός με απαιτήσεις της ελληνικής πλευράς έναντι των Αράβων.
Το ελληνικό Δημόσιο απαιτεί από την ιδιοκτήτρια των Ελληνικών Ναυπηγείων την ανάκτηση κρατικών ενισχύσεων (περίπου τα 600 εκατ. ευρώ) οι οποίες έχουν χαρακτηριστεί παράνομες από την Ε.Ε., αναμένεται να προταθεί στην άλλη πλευρά συμψηφισμός του επιδικασθέντος ποσού.
Σύμφωνα ωστόσο με κυβερνητικούς παράγοντες, ικανοποιεί την ελληνική πλευρά, καθώς με την έκδοσή της ξεμπλοκάρουν όλες οι διαδικασίες που σχεδιάζει η κυβέρνηση για το μέλλον του Σκαραμαγκά.
Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Οικονομίας, η κυβέρνηση προκρίνει ως λύση την υπαγωγή των ναυπηγείων σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης, και την πώλησή τους, διαχωρίζοντας το εμπορικό από το στρατιωτικό σκέλος της λειτουργίας τους.