Ημερομηνία «σταθμός» για τα Τζουμέρκα είναι πλέον η 1η Ιουνίου 2018, καθώς αρχίζει η υλοποίηση του μεγαλύτερου έργου υποδομής στην περιοχή, το οποίο αλλάζει την προοπτική και το μέλλον των κατοίκων της.
Σήμερα στην Περιφέρεια Ηπείρου υπογράφηκε η σύμβαση κατασκευής της οδικής σύνδεσης της Ιόνιας Οδού μέσω του Α/Κ Τερόβου με την Γέφυρα Πλάκας, με την οποία μπαίνουν οι βάσεις για την άρση της συγκοινωνιακής απομόνωσης της ευρύτερης περιοχής.
Η υπογραφή της σύμβασης έγινε από τον Περιφερειάρχη κ. Αλέξανδρο Καχριμάνη και τον Αντιπρόεδρο της αναδόχου Εταιρείας «ΕΡΓΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΠΑΤΡΩΝ Α.Τ.Ε.» κ. Ευστάθιο Αθανασόπουλο, παρουσία και της Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Ιωαννίνων κ. Τατιάνας Καλογιάννη.
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 30.132.543,92 ευρώ και χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ήπειρος 2014-2020». Σύμφωνα με τη σύμβαση η προθεσμία για την υλοποίησή του αρχίζει την 1η Ιουνίου 2018 και η ημερομηνία περαίωσής του λήγει την 1η Ιουνίου 2021.
Τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου
Ο οδικός άξονας έχει συνολικό μήκος 9,809.27m και σχεδόν καθολικά αποτελεί νέα χάραξη. Περιλαμβάνει δύο ισόπεδες συνδέσεις αυτού με την 7η και την 2η Επαρχιακή Οδό καθώς και άλλες τρείς που αποκαθιστούν την οδική σύνδεση με το υπάρχον οδικό δίκτυο. Επίσης θα υλοποιηθεί η εγκατάσταση οδοφωτισμών σε κατάλληλο μήκος και διάταξη και στους 5 ισόπεδους κόμβους με σκοπό τον πλήρη φωτοτεχνικό έλεγχό τους. Προβλέπεται επίσης η κατασκευή γέφυρας μήκους 134.0m από χ.θ. 7+316.52 έως χ.θ. 7+450.50 της Κύριας Οδού.
Με σκοπό την ομαλή απορροή των ομβρίων, τόσο από τις λεκάνες απορροής της ευρύτερης περιοχής, όσο και από το κατάστρωμα των οδικών τμημάτων, θα κατασκευαστούν 33 κιβωτοειδείς οχετοί διαφόρων διαστάσεων, 15 σωληνωτοί οχετοί Φ100 καθώς και τάφροι. Το συνολικό πλάτος του οδοστρώματος θα είναι 7.50m με μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση πλάτους 3.50m με επιπλέον 0.25m (λ) για την ακραία διαγράμμιση.