Στην 5η συνάντηση εταίρων του έργου GIENAHS συμμετείχε ο Καθηγητής Χρυσόστομος Στύλιος, Διευθυντής του Εργαστηρίου Γνώσης και Ευφυούς Πληροφορικής, του τμήματος Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Η συνάντηση έλαβε χώρα στο Πανεπιστήμιο Pontificial Gregorian, στη Ρώμη της Ιταλίας. Κύριο θέμα αποτέλεσε η εξέλιξη των αποτελεσμάτων του έργου, που έχει ως στόχο τη θεσμοθέτηση μίας πρωτοποριακής μεθοδολογικής προσέγγισης για το σχεδιασμό και την εισαγωγή του θεσμού των Βιομηχανικών Διδακτορικών Διατριβών στα Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια. Το Ευρωπαϊκό έργο Grasping Innovation in Europe through a closer iNterAction between Heis and Smes / GIENAHS, Erasmus+KA2 στοχεύει στην ενίσχυση της Καινοτομίας και Συνεργασίας Πανεπιστημίων και ΜΜΕ.
Στα πλαίσια της συνάντησης εξετάστηκαν και αναλύθηκαν, μεταξύ άλλων, και τα αποτελέσματα δυο παράλληλων ερευνών που υλοποίησε το Εργαστήριο Γνώσης και Ευφυούς Πληροφορικής (ΕΓΕΠ) σε Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις (ΜΜΕ) και Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΕΙ), με στόχο να διευρυνθούν αντίστοιχα οι απόψεις τους σχετικά με τις προοπτικές, τις δυνατότητες και τα εμπόδια της μεταξύ τους συνεργασίας. Σε συνέχεια αντίστοιχων ερευνών που έλαβαν χώρα σε Πολωνία, Σουηδία, Ιταλία, Ρουμανία και Ην. Βασίλειο, ακολούθησε η σύνθεση των αποτελεσμάτων που θα οδηγήσει σε μια νέα προσέγγιση για τον αποτελεσματικό σχεδιασμό βιομηχανικών διδακτορικών διατριβών στην Ευρώπη.
Επίσης, εξετάσθηκε το ισχύον νομικό και θεσμικό πλαίσιο για τα Βιομηχανικά Διδακτορικά, τόσο στην Ελλάδα όσο και στις υπόλοιπες 5 χώρες που συμμετέχουν στο έργο. Ειδικότερα, η ερευνητική ομάδα του Εργαστηρίου διαπίστωσε ότι στη χώρα μας δεν υπάρχει σαφές πλαίσιο σε νομικό και θεσμικό επίπεδο, που να επιτρέπει και να προωθεί την εκπόνηση Βιομηχανικών Διδακτορικών Διατριβών.
Στο επόμενο χρονικό διάστημα θα σχεδιαστεί μια ολοκληρωμένη πρόταση που θα εναρμονίζει και ενσωματώνει το θεσμικό και νομικό πλαίσιο κάθε χώρας, και η οποία θα τεθεί υπόψη της Διεύθυνσης για το Erasmus+ (το πρόγραμμα της ΕΕ για τη στήριξη της εκπαίδευσης, της κατάρτισης, της νεολαίας και του αθλητισμού στην Ευρώπη) με στόχο τη θεσμοθέτηση των βιομηχανικών διδακτορικών διατριβών στα Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια.