Βασικό χαρακτηριστικό στο ολοκαίνουργιο Nissan Qashqai αποτελεί η νέα πλατφόρμα CMF-C, η οποία επέτρεψε στους σχεδιαστές και τους μηχανικούς της Nissan να δημιουργήσουν ένα όχημα που ανταποκρίνεται στο έπακρο στις μεγάλες απαιτήσεις των υποψήφιων αγοραστών, όσον αφορά το σχεδιασμό, την ευρυχωρία, τις δυναμικές επιδόσεις και το αποτύπωμα άνθρακα.
Η πλατφόρμα CMF-C είναι μια εντελώς νέα αρχιτεκτονική, σχεδιασμένη και φτιαγμένη για να διασφαλίζει ότι τα οχήματα που την φέρουν είναι ανταγωνιστικά, προσφέροντας μια εμπειρία οδήγησης και ιδιοκτησίας που θα απολαύσουν οι κάτοχοί τους, σε μια περίοδο μεγάλης προόδου στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Πιο άκαμπτο αμάξωμα
Όσον αφορά τη δυναμική της οδήγησης, ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες στις δυναμικές επιδόσεις είναι η συνολική αύξηση της ακαμψίας στο νέο αμάξωμα του Qashqai, με βελτίωση 48% σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο. Με την πιο άκαμπτη βάση, επιτεύχθηκε αύξηση της ακρίβειας της απόκρισης και μείωση των κραδασμών που προέρχονται από την ανάρτηση, καθώς οι μηχανικοί της Nissan συντόνισαν πιο αποτελεσματικά και με μεγαλύτερη ακρίβεια τα ελατήρια της ανάρτησης και τις αποσβέσεις τους, κάνοντάς τα να ακολουθούν βέλτιστα το ανάγλυφο του οδοστρώματος.
Παρά τη συνολική αύξηση της ακαμψίας, το αμάξωμα είναι πάνω από 60 κιλά ελαφρύτερο, γεγονός που συμβάλλει στη συνολική απόδοση του νέου Qashqai, ενώ μειώνει και τον βαθμό αδράνειας κατά την οδήγηση, προσφέροντας βελτιωμένη ευελιξία.
Υπάρχουν δύο διαμορφώσεις πίσω ανάρτησης, με τον ημιάκαμπτο άξονα να εξοπλίζει τις δικίνητες εκδόσεις του Qashqai, με ελαστικά 19 ιντσών ή χαμηλότερης διάστασης. Ο ημιάκαμπτος άξονας έχει αναβαθμιστεί σε σχέση με το απερχόμενο Qashqai, με ένα νέο μονωτικό υλικό στο αμάξωμα που αυξάνει την ακαμψία του αμαξώματος και μειώνει τη μετάδοση δονήσεων στο χώρο των επιβατών. Επιπλέον, έχει προστεθεί ένα αναβαθμισμένο bump stop, το οποίο συμβάλλει στην λειτουργία της πίσω ανάρτησης για μεγαλύτερη ελαστικότητα και προστασία από κραδασμούς.
Για να μεγιστοποιηθεί η αποτελεσματικότητα των αποσβεστήρων, ο προσανατολισμός τους έχει αλλάξει σε πιο κατακόρυφη θέση η οποία μειώνει την τριβή και, ως εκ τούτου, βελτιστοποιεί την απόδοσή τους, διασφαλίζοντας καλύτερη απορρόφηση των κραδασμών, ομαλότερη οδήγηση, καθώς και βελτιστοποιημένο έλεγχο κύλισης.
Οι τυχεροί αγοραστές που παραγγέλνουν το Qashqai με ελαστικά 20 ιντσών ή τετρακίνηση, θα απολαύσουν την κορυφαία ηρεμία και την άνεση που προέρχεται από την νέα πίσω ανάρτηση διαμόρφωσης πολλαπλών συνδέσμων. Το πάτημα των τροχών στο δρόμο εμφανίζεται βελτιστοποιημένο στις αλλαγές κατεύθυνσης, λόγω αλλαγής στην γεωμετρία της ανάρτησης, γεγονός που γίνεται πιο αισθητό σε δρόμους με ανώμαλες επιφάνειες. Τα ελατήρια παρέχουν καλύτερη αίσθηση στο δρόμο, με θετικότερη απόκριση στις στροφές χάρη στο καλά ελεγχόμενο αμάξωμα, χωρίς συμβιβασμούς στην άνεση, ενώ η απόσβεση επαναφέρει άμεσα το αυτοκίνητο σε ομοιόμορφη πλεύση, μετά από κυματοειδείς επιφάνειες. Ομοίως, και στις δύο ρυθμίσεις της ανάρτησης, η ηχομόνωση από τον θόρυβο του δρόμου και τους κραδασμούς παραμένει ένα από τα καλύτερα χαρακτηριστικά του Qashqai, με βελτιώσεις που συναντώνται σε οχήματα μεγαλύτερων κατηγοριών.
Επανασχεδιασμένο σύστημα διεύθυνσης
Οι οδηγοί του απερχόμενου Qashqai θα παρατηρήσουν αμέσως τις θετικές αλλαγές στο τιμόνι, όπου η αίσθηση στην ευθεία είναι πιο θετική και καθορισμένη. Αυτό προκύπτει ως συνέπεια της μετακίνησης του συστήματος υποβοήθησης ισχύος, ακριβώς δίπλα στο τιμόνι. Με αυτή την αλλαγή, μειώθηκε η αίσθηση τριβής δυο τιμόνι, προσφέροντας όμως μια πιο προοδευτική αύξηση της δύναμης κατά την περιστροφή.
Ο μέσος λόγος μετάδοσης του συστήματος διεύθυνσης έχει αλλάξει από 19.1:1 σε 14.7:1, με αποτέλεσμα την πιο άμεση και ταχύτερη απόκριση στον κύκλο στροφής. Σε συνδυασμό με το πιο άκαμπτο πλαίσιο, οι οδηγοί θα αντιληφθούν αμέσως την βελτιωμένη ευελιξία, με μια μεγαλύτερη αίσθηση απόλαυσης. Ο κύκλος στροφής παραμένει αμετάβλητος σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο, στα 11,5 μέτρα.
Ένα άλλο πλεονέκτημα της πλατφόρμας CMF-C είναι ότι έχει επιτρέψει την τοποθέτηση ελαστικών 20 ιντσών, χωρίς να επηρεάζεται η γωνία στροφής των μπροστινών τροχών, ή να θυσιάζεται η πρόσβαση από τις πίσω θύρες.
Δύο καινοτόμα «εξηλεκτρισμένα» κινητήρια σύνολα
Το υβριδικό κινητήριο σύνολο 1.3 βενζίνης 12V θα προσφέρεται με δύο εξόδους ισχύος 140PS και 158PS, είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων, ή με το νέο κιβώτιο ταχυτήτων Xtronic CVT (αποκλειστικά στην έκδοση 158PS). Η μέγιστη ισχύς του κινητήρα έρχεται στις 5500rpm, με μέγιστη διαθέσιμη ροπή 270Nm στις 1750rpm για την έκδοση των 158PS.
Το υβριδικό σύστημα 12V που διατίθεται στο νέο Qashqai είναι μια πιο προσιτή υβριδική τεχνολογία που παρέχει υποβοήθηση ροπής, εκτεταμένη απενεργοποίηση του κινητήρα στην στάση, γρήγορη επανεκκίνηση και ομαλή επιβράδυνση όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι [μόνο σε εκδόσεις Xtronic], με βελτιώσεις τόσο στην οικονομία καυσίμου, όσο και στις τιμές CO2 (-4g / km).
Ο θετικός αντίκτυπος της διαχείρισης ενέργειας του υβριδικού συστήματος εντοπίζεται αφενός στις ανταγωνιστικές τιμές του CO2, καθώς και στο γεγονός ότι ο κινητήρας 1,3 λίτρων προσφέρει περισσότερη ισχύ και ροπή από τα βασικά ανταγωνιστικά μοντέλα. Αξίζει να σημειωθεί ότι το υβριδικό σύστημα προσθέτει μόλις 22 κιλά στη συνολική μάζα του οχήματος.
Κατά την επιβράδυνση, η ενέργεια ανακτάται μέσω αναγέννησης και αποθηκεύεται στην μπαταρία ιόντων Λιθίου. Αυτή η ενέργεια παρέχεται στη συνέχεια κατά τη διάρκεια της απενεργοποίησης του κινητήρα σε στάση, στην επιβράδυνση κάθε στιγμή που ο οδηγός αφήνει το γκάζι (μόνο σε εκδόσεις Xtronic) και στην υποβοήθηση ροπής (Torque Assist).
Όταν το αυτοκίνητο επιβραδύνει σε στάση, με ταχύτητες μικρότερες από 18kph και σε λειτουργία “brake on”, ο κινητήρας θα σβήσει και η αποθηκευμένη ενέργεια χρησιμοποιείται για την τροφοδοσία του ηλεκτρικού εξοπλισμού του οχήματος. Αυτό επιτρέπει την εκτεταμένη αδρανοποίηση του κινητήρα και τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.
Στις χειροκίνητες εκδόσεις, το κιβώτιο ταχυτήτων έχει βελτιωθεί για μια πιο γρήγορη, πιο άμεση και σπορ αίσθηση αλλαγής ταχυτήτων. Το νέας γενιάς Xtronic CVT προσφέρει καλύτερη οικονομία καυσίμου αλλά και αίσθηση επιτάχυνσης, χάρη σε βελτιώσεις που συμπεριλαμβάνουν ένα νέο σύστημα διπλής αντλίας λαδιού. Το CVT στο νέο Qashqai είναι ότι καλύτερο, προσφέροντας απρόσκοπτη οδήγηση στην πόλη και κατά τη διάρκεια μια ομαλής επιτάχυνσης, σε συνδυασμό με άμεση συνδεδεμένη συμπεριφορά d-step τύπου DCT, κατά τη διάρκεια μιας απότομης επιτάχυνσης.
Το 2WD είναι διαθέσιμο τόσο στην έκδοση 140PS όσο και στην 158PS, ενώ το 4WD θα είναι διαθέσιμο μόνο στα μοντέλα 158PS CVT. Το νέο σύστημα ελέγχου 4WD, όπως και η λειτουργία επιλογής οδήγησης είναι πιο διαισθητικό και έξυπνο, με δυνατότητα προσαρμογής στις εξωτερικές συνθήκες με πέντε λειτουργίες οδήγησης: Standard, ECO, Sport, Snow και Off-Road. Σε περίπτωση ολίσθησης ενός τροχού, ο χρόνος που ενεργεί το σύστημα 4WD έχει μειωθεί κατά 5 φορές, έως 0,2 δευτερόλεπτα.
Μετά την αρχικό του λανσάρισμα, το Qashqai θα διατίθεται και με το καινοτόμο κινητήριο σύνολο e-POWER, που προσφέρει τα γνωστά πλεονεκτήματα ενός EV, όπως την γραμμική, αβίαστη επιτάχυνση και τις εκλεπτυσμένες επιδόσεις, χωρίς την ανάγκη φόρτισης. Η μπαταρία φορτίζεται χάρη στον τρικύλινδρο turbo κινητήρα 1,5 λίτρων, που λειτουργεί αθόρυβα στο παρασκήνιο, όταν χρειάζεται.
Προκειμένου να φιλοξενήσει αυτή τη μοναδική εγκατάσταση, η πλατφόρμα CMF-C σχεδιάστηκε εξαρχής για να στεγάσει την μπαταρία στο κέντρο του δαπέδου, αλλά χωρίς να θυσιάζεται ο χώρος της καμπίνας ή των αποσκευών.
“Όταν ξεκινήσαμε να καθορίζουμε τις ανάγκες και τις προτεραιότητες για την επόμενη γενιά πελατών του Qashqai, αντιμετωπίζαμε τεράστιες προκλήσεις μηχανικής. Γνωρίζαμε ότι το Qashqai έπρεπε να «εξηλεκτριστεί», οπότε επιλέξαμε να αναπτύξουμε δύο καινοτόμες εκδόσεις κινητήριων συνόλων, οι οποίες συνδυάζουν αποτελεσματικότητα και απόκριση στις επιδόσεις”, δήλωσε ο David Moss, Ανώτερος Αντιπρόεδρος Έρευνας & Ανάπτυξης, στο Nissan Technical Center Europe.
“Θέσαμε επίσης μια τεράστια πρόκληση: πώς μπορούμε να μειώσουμε το βάρος του αμαξώματος για να βελτιώσουμε την αποτελεσματικότητα του νέου Qashqai, αλλά και να βελτιώσουμε την ακαμψία προκειμένου να ενισχύσουμε τη δυναμική απόκριση; Χάρη στη νέα πλατφόρμα CMF-C, καταφέραμε να επιτύχουμε αυτούς τους απαιτητικούς στόχους.”
Επιπλέον πρόσθεσε: “Και η αντιστοίχιση των προηγμένων και αποδοτικών εξηλεκτρισμένων κινητήριων συνόλων σε μια ειδικά σχεδιασμένη πλατφόρμα έχει ως αποτέλεσμα μια οδηγική εμπειρία που θα θέσει ψηλά τον πήχη στην κατηγορία, γεγονός που οι πελάτες μας θα απολαύσουν πραγματικά.”