Την ώρα που συνεχίζεται το ράλι των αυξήσεων στην τιμή των καυσίμων, το οικονομικό επιτελείο μελετά νέα δέσμη μέτρων για τη στήριξη νοικοκυριών και επιχειρήσεων, και ταυτόχρονα προχωρά σε μπαράζ ελέγχων, για την πάταξη φαινομένων αισχροκέρδειας και νοθείας στα καύσιμα.
Επιπλέον, η πορεία του προϋπολογισμού θα καθορίσει και τις παρεμβάσεις της κυβέρνησης για την στήριξη των πολιτών, που πλήττονται από την ακρίβεια στα καύσιμα.
Μέσα Ιουνίου θα ξέρουμε αν θα μπορούμε να κάνουμε νέες παρεμβάσεις στα καύσιμα δήλωσε ο Υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας σε συνέντευξή του στο Open, ενώ απέκλεισε την μείωση του ΕΦΚ.
Είπε, παράλληλα, ότι «εάν πάμε και μειώσουμε τον φόρο 20 λεπτά, το κόστος για το κράτος είναι 1,5 δισ. ευρώ, άρα θα πρέπει να βρούμε αυτά τα χρήματα».
Μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό OPEN, ο υπουργός επεσήμανε ότι για να ληφθούν νέα μέτρα στήριξης της κοινωνίας υπάρχουν δύο προϋποθέσεις: αφ’ ενός να βρεθεί δημοσιονομικός χώρος, διότι ο υπάρχων δημοσιονομικός χώρος εξαντλήθηκε στον ΕΝΦΙΑ και στο ρεύμα και αφ’ ετέρου να υλοποιηθούν τα μέτρα που έχουν ήδη ληφθεί.
Σε ερώτηση για το εάν θα υπάρξει μείωση του ΦΠΑ στα τρόφιμα, απάντησε πως «θα ήταν πολύ εύκολο να έρθω εδώ και να μοιράζω χρήματα. Θα πρέπει να βρούμε δημοσιονομικό χώρο για να κάνουμε νέες παρεμβάσεις από τον Ιούλιο».
Σχετικά με την κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης, ο υπουργός δήλωσε ότι έχει εξασφαλιστεί η κατάργησή της για τους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα το 2023 (το κόστος ανέρχεται σε 450 εκατ. ευρώ) και αναζητείται ο δημοσιονομικός χώρος για την επέκταση της κατάργησης στους δημοσίους υπαλλήλους και τους συνταξιούχους.
Τρία είναι τα επικρατέστερα σενάρια που εξετάζει η κυβέρνηση: α) η επιδότηση της βενζίνης στην αντλία -όπως ισχύει σήμερα στο πετρέλαιο κίνησης και είναι στα 15 λεπτά, την παράταση του fuel pass και γ) να μπει πλαφόν στην αμόλυβδη μόνο για τα νησιά.