Δεν αλλάζει ο σχεδιασμός: ημικόμβος στο Κομπότι στο πλαίσιο της κατασκευής της Ιόνιας Οδού. Απάντηση σε Ερώτηση Καραγκούνη που ζήτησε την κατασκευή ολοκληρωμένου κόμβου.
Πρόσφατα ο Βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας της ΝΔ Κωνσταντίνος Καραγκούνης είχε καταθέσει Ερώτηση στη Βουλή προς τον Υπουργό Υποδομών, ζητώντας ουσιαστικά την κατασκευή ολοκληρωμένου Κόμβου στο Κομπότι Άρτας αντί ημικόμβου όπως προβλέπεται.
Ο κ.. Καραγκούνη τόνιζε πως στο πλαίσιο της κατασκευής της Ιόνιας Οδού, τμήμα Κουβαράς – Κομπότι, προβλήματα έχουν δημιουργηθεί στις τοπικές περιοχές που έχουν πρόσβαση στον ημικόμβο Κομποτίου. Συγκεκριμένα, δεν προβλέπεται είσοδος και έξοδος στο ρεύμα από και προς τα Ιωάννινα με αποτέλεσμα να δημιουργεί αποκλεισμό στην εμπορική, και οικονομική δραστηριότητα της περιοχής, πλήττοντας κυρίως τις μεταφορές των πρωτογενών προϊόντων και την προσβασιμότητα των επισκεπτών στους τουριστικούς προορισμούς της περιοχής, ιδίως στον οικισμό του Μενιδίου, ο οποίος κινδυνεύει με οικονομική καταστροφή.
Η νεώτερη εξέλιξη είναι πως στον βουλευτή κοινοποιήθηκε η απάντηση της αρμόδιας υπηρεσίας του Υπουργείου Υποδομών , της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων Κατασκευής Έργων με σύμβαση παραχώρησης Κεντρικής και Δυτικής Ελλάδος (Ε.Υ.Δ.Ε./Ε.Π.Κ.&Δ.Ε.), από την οποία προκύπτει πως ο σχεδιασμός για ημικόμβο δεν αλλάζει ωστόσο διαβεβαιώνεται πως δεν προκαλούνται προβλήματα στην εξυπηρέτηση των τοπικών περιοχών και πως το Μενίδι δεν αποκλείεται.
Ο Προϊστάμενος της Ε.Υ.Δ.Ε./Ε.Π.Κ.&Δ.Ε. και Ζήσιμος Καρβούνης τονίζει πως στον βασικό σχεδιασμό του Έργου Παραχώρησης της Ιόνιας Οδού δεν προβλεπόταν κατασκευή κόμβου στην περιοχή Κομποτίου – Μενιδίου. Η ένταξη στον σχεδιασμό του Κόμβου Κομποτίου, ο οποίος εξυπηρετεί και τον οικισμό του Μενιδίου, προέκυψε μετά από αίτημα των τοπικών φορέων, το οποίο έγινε αποδεκτό για κατασκευή οδικής σύνδεσης στην εν λόγω περιοχή.
Το σκεπτικό της τροποποίησης της Σύμβασης Παραχώρησης με πρόβλεψη κόμβου στην περιοχή του Κομποτίου – Μενιδίου (περί τη Χιλιομετρική Θέση 125+700, αντιστοιχεί στη Χ.Θ. 125+030 του Βασικού Σχεδιασμού) ήταν ότι η χάραξη του Βασικού Σχεδιασμού προέβλεπε τον Ανισόπεδο Κόμβο Αμφιλοχίας περί τη Χ.Θ. 101+250 και κατόπιν του Ανισόπεδου Κόμβου Άρτας περί τη Χ.Θ. 135+500, ήτοι σε απόσταση μεταξύ τους περί τα 34 km.
Με βάση τον σχεδιασμό αυτό υπήρχε ενδεχόμενο απομόνωσης του οικισμού Μενιδίου, του οποίου η οικονομική ζωή βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην εξυπηρέτηση των διερχομένων χρηστών της οδού. Προς άρση αυτού, με την υπόψη τροποποίηση, με κατασκευή Ημικόμβου περί τη Ω.Θ. 125+700, με είσοδο – έξοδο από και προς Αντίρριο, καθίσταται αμεσότερη η πρόσβαση στον οικισμό Μενιδίου και ταυτόχρονα εξυπηρετείται καλύτερα η ευρύτερη περιοχή Κομποτίου.
Οι κινήσεις από και προς Άρτα δεν προβλέπονται λόγω του ότι, όπως αναφέρεται και στην ανωτέρω Απόφαση Υπουργού, «η αντίστοιχη χάραξη της υφιστάμενης Ε.Ο. κρίνεται ικανοποιητική και επομένως η εξυπηρέτηση της τοπικής κυκλοφορίας μπορεί να γίνεται απευθείας μέσω αυτής».
Σύμφωνα με την Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων ο υπό κατασκευή Η.Κ. Κομποτίου δεν δημιουργεί προβλήματα στην εξυπηρέτηση των τοπικών περιοχών, δεδομένου ότι λειτουργεί και ως ανισόπεδη διάβαση για την άμεση σύνδεση της Ε.Ο. Αγρινίου – Άρτας με τις τοπικές και επαρχιακές οδούς που εξυπηρετούν τους κατοίκους της τοπικής αλλά και της ευρύτερης περιοχής, εξασφαλίζοντας με αυτόν τον τρόπο την επικοινωνία των εκατέρωθεν της αρτηρίας περιοχών.
Πέραν των ανωτέρω, με την πρόβλεψη και της ανισόπεδης διάβασης στην Χ.Θ. 125+106 εξασφαλίζεται ολοκληρωμένη η αποκατάσταση του τοπικού οδικού δικτύου της περιοχής.
Υποστηρίζει εξάλλου ο Προϊστάμενος της Ε.Υ.Δ.Ε./Ε.Π.Κ.&Δ.Ε. Ζήσιμος Καρβούνης πως η περιοχή του Μενιδίου δεν αποκλείεται ούτε εμπορικά, ούτε οικονομικά, αφού ο κινούμενος ταξιδιώτης από Αθήνα προς Ιωάννινα θα μπορεί να επισκεφθεί τον οικισμό του Μενιδίου με έξοδό του στον Η.Κ. Κομποτίου και διανύοντας περίπου 5 χλμ. προς Μενίδι, κινούμενος επί της Ε.Ο. Αγρινίου – Άρτας.
Παράλληλα, ο κινούμενος ταξιδιώτης από Ιωάννινα προς Αθήνα, επίσης δύναται εύκολα να επισκεφθεί τον οικισμό του Μενιδίου χωρίς περιπορεία με έξοδο στον Α.Κ. Άρτας, δεδομένου ότι πρόκειται για την ίδια απόσταση και η Ε.Ο. Αγρινίου – Άρτας διαθέτει καλά γεωμετρικά χαρακτηριστικά στο υπόψη μήκος των 10χλμ. Ο χρόνος διαδρομής είναι μικρός, ενώ, λόγω, και της παράλληλης λειτουργίας του Αυτοκινητόδρομου της Ιόνιας Οδού, ο κυκλοφοριακός φόρτος θα είναι περιορισμένος.
Οι μελέτες για την κατασκευή του ημικόμβου Κομποτίου έχουν εγκριθεί ενώ ο σχετικός σχεδιασμός έχει αδειοδοτηθεί περιβαλλοντικά, έχουν ολοκληρωθεί οι αρχαιολογικές έρευνες και η κατασκευή του κόμβου βρίσκεται ήδη σε προχωρημένο στάδιο.Επισημαίνεται εξάλλου ότι η υπόψη τροποποίηση του σχεδιασμού γίνεται κατόπιν πρότασης του Παραχωρησιούχου, η οποία προβλέπει λειτουργία του Η.Κ. Κομποτίου χωρίς πρόσθετο λειτουργικό κόστος.
agrinionews.gr