Αποφασίστηκε, τελικά η εκπόνηση οριστικής μελέτης τετράιχνου αυτοκινητόδρομου 30 χιλιομέτρων με διαχωριστική νησίδα, για τον συγκεκριμένο άξονα.
Ο σχεδιασμός έχει ως εξής:
Πέραν του ανισόπεδου κόμβου (Α/Κ) της Ιόνιας Οδού, στο ύψος της Φιλιππιάδας, ο οποίος θα μελετηθεί και θα κατασκευαστεί από τον ανάδοχο της Ιόνιας Οδού, στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης, θα μελετηθούν ο ανισόπεδος κόμβος γέφυρας Καλογήρου και ο ανισόπεδος κόμβος Πρέβεζας- Ηγουμενίτσας στη θέση Φραξήλα με τετράιχνη διατομή.
Πέραν του ανισόπεδου κόμβου (Α/Κ) της Ιόνιας Οδού, στο ύψος της Φιλιππιάδας, ο οποίος θα μελετηθεί και θα κατασκευαστεί από τον ανάδοχο της Ιόνιας Οδού, στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης, θα μελετηθούν ο ανισόπεδος κόμβος γέφυρας Καλογήρου και ο ανισόπεδος κόμβος Πρέβεζας- Ηγουμενίτσας στη θέση Φραξήλα με τετράιχνη διατομή.
Επίσης θα μελετηθούν σε νέα χάραξη, τετράιχνης διατομής, το τμήμα από την Ιόνια Οδό έως την γέφυρα Καλογήρου και το τμήμα από τον κόμβο Θεσπρωτικού έως τα όρια του Λούρου (παράκαμψη Λούρου). Η υπόλοιπη οδική αρτηρία αναβαθμίζεται σε αυτοκινητόδρομο τετράιχνης διατομής δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση με διαχωριστική νησίδα τύπου New Jersey.
Kατά μήκος του αναβαθμιζόμενου τμήματος, οι κόμβοι σύνδεσης του επαρχιακού δικτύου και των οικισμών θα μελετηθούν με ισόπεδους κυκλικούς κόμβους (roundabout), για τον αποτελεσματικό έλεγχο της ταχύτητας και της οδικής ασφάλειας.
Το εκτιμώμενο κόστος κατασκευής του έργου, μήκους 30 χιλιομέτρων, ανέρχεται σε 100 εκ. ευρώ.
Το εκτιμώμενο κόστος κατασκευής του έργου, μήκους 30 χιλιομέτρων, ανέρχεται σε 100 εκ. ευρώ.
Για το έργο έχουν γίνει αναφορές και παλιότερα, από την αρχή της συζήτησης για την Ιόνια Οδό. Ιδιαίτερα για την Πρέβεζα θεωρείται έργο καθοριστικό ώστε να διασυνδεθεί με την υπόλοιπη Ήπειρο και να έχει μία άμεση πρόσβαση με την Ιόνια Οδό.
Επιπλέον, ο νέος οδικός άξονας λειτουργεί αναπτυξιακά, αφού αναβαθμίζει τη συγκοινωνιακή σύνδεση της Ηπείρου και δίνει αφενός ασφαλή δίοδο στο τουριστικό ρεύμα και αφετέρου μειώνει τις αποστάσεις και τους χρόνους για το εμπόριο και τη διακίνηση αγαθών.
Επιπλέον, ο νέος οδικός άξονας λειτουργεί αναπτυξιακά, αφού αναβαθμίζει τη συγκοινωνιακή σύνδεση της Ηπείρου και δίνει αφενός ασφαλή δίοδο στο τουριστικό ρεύμα και αφετέρου μειώνει τις αποστάσεις και τους χρόνους για το εμπόριο και τη διακίνηση αγαθών.
Η παράλληλη ολοκλήρωση του άξονα Αμβρακία – Άκτιο θα δώσει μία επιπλέον σύνδεση της Ιόνιας Οδού με την Ήπειρο μέσω του νότιου διαδρόμου και του υποθαλάσσιου τούνελ του Ακτίου και θα ολοκληρώσει έναν διευρυμένο συγκοινωνιακό κύκλο που θα συνδέει την Αιτωλοακαρνανία, την Ήπειρο και τη Λευκάδα με τα νησιά του Ιονίου.
Το κόστος βέβαια των 100 εκατ. ευρώ είναι μεγάλο αυτή τη στιγμή, όταν δεν έχει ακόμα συμφωνηθεί η εκκίνηση των έργων των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων. Επίσης είναι πολύ δύσκολο να βρεθούν τέτοια ποσά στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Το κόστος βέβαια των 100 εκατ. ευρώ είναι μεγάλο αυτή τη στιγμή, όταν δεν έχει ακόμα συμφωνηθεί η εκκίνηση των έργων των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων. Επίσης είναι πολύ δύσκολο να βρεθούν τέτοια ποσά στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Το πρώτο βήμα όμως, της εκπόνησης της μελέτης είναι καθοριστικό για όλα τα επόμενα βήματα και την αναζήτηση χρηματοδοτικών πόρων.
Μπορεί ίσως να θεωρηθεί και ως ένας καλός οιωνός για την εκκίνηση ξανά της Ιόνιας Οδού και τη σύντομη ολοκλήρωσή της.
Μπορεί ίσως να θεωρηθεί και ως ένας καλός οιωνός για την εκκίνηση ξανά της Ιόνιας Οδού και τη σύντομη ολοκλήρωσή της.
orangenews.gr