Φράγμα Κομποτίου
Ένα έργο που λύνει το πρόβλημα της λειψυδρίας στον ημιορεινό όγκου του Νομού Άρτας όπου καλλιεργείται η εξαιρετικής ποιότητας βρώσιμη Ελιά.
Ένα έργο που σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα που δρομολογούνται θα καλύψουν αρδευτικά τόσο τον κάμπο της Άρτας όσο και την ημιορεινή περιοχή από το Πέτα έως το Κομπότι.
Η θέση του οποίου βρίσκεται ΒΑ του οικισμού Κομποτίου σε οδική απόσταση περί τα 4,5 χλμ.
Σκοπός του Έργου είναι η άρδευση των ημιορεινών περιοχών των πρώην Δήμων Πέτα, Κομποτίου και Αρταίων του Ν. Άρτας, και Μενιδίου του Ν. Αιτωλοακαρνανίας, συνολικής αρδεύσιμης έκτασης περί τα 30 χιλιάδες στρέμματα ελαιοδέντρων.
Πρόκειται για ένα χωμάτινο Φράγμα ύψους 70 μέτρων, μήκος στέψεως 350 μέτρων με ταμιευτήρα 14,3 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων νερού, το οποίο θα εξυπηρετεί τις αρδευτικές ανάγκες των κοινοτήτων Κομποτίου, Φωτεινού, Σελλάδων, Πέτα, Κλειστό, Ζυγό, Μεγάρχης κλπ , Βλαχερνών με δυνατότητα άρδευσης όλου του ημιορεινού όγκου.
Παράλληλα θα λειτουργεί και ως αντιπλημμυρικό έργο αποφεύγοντας τις τεράστιες ζημιές που οι πλημμύρες προκαλούν στον κάμπο αλλά και ως τουριστικό προορισμό μιας και η τεχνική λίμνη που θα δημιουργηθεί βρίσκεται σε μία μαγευτική περιοχή.
Πάγιο αίτημα του Δήμου Κομποτίου και στη συνέχεια του Δήμου Νικολάου Σκουφά με την μεγάλη συμβολή του Ευστάθιου Γιαννούλη πρώην δημάρχου Νικολάου Σκουφά μέχρι και σήμερα και με την βοήθεια της Περιφέρειας Ηπείρου παίρνει επιτέλους το δρόμο του.
Η αρχή για την κατασκευή του σπουδαίου αυτού έργου άρχισε το 1997 με απόφαση του ΥΠ.ΓΕ το οποίο ενέκρινε την ανάθεση εκπόνησης μελετών φραγμάτων και λιμνοδεξαμενών στο νομό Άρτας.
Το 1998 με απόφαση του ΥΠ.ΓΕ εγκρίθηκε η Αναγνωριστική Μελέτη και μεταξύ των άλλων επιλέχτηκε η θέση του Φράγματος Κομποτίου.
Το 1999 δόθηκε εντολή για σύνταξη Οριστικής Μελέτης του Φράγματος Κομποτίου.
Υπήρξαν σημαντικές δυσκολίες (τεχνικές και χρηματοδοτικές διότι η μελέτη αμείβεται αποκλειστικά από εθνικούς πόρους με αποτέλεσμα η ολοκλήρωση της μελέτης να καθυστέρει και σωστά η Περιφέρεια απευθύνεται στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών για την επικαιροποίησή της.
Το 2012 εγκρίθηκε ο πρώτος Σ.Π με τον οποίο ταχτοποιήθηκε το σύνολο των μελετών.
Το Σεπτέμβριο του 2012 διαβιβάστηκε στην Ειδική Υπηρεσία Περιβάλλοντος του Υπ.ΠΕ.ΚΑ η ΜΠΕ του θέματος για έκδοση Περιβαλλοντικών Όρων Επιπτώσεων από την κατασκευή του έργων του φράγματος και ζητήθηκε η απευθείας έκδοση ΑΕΠΟ χωρίς δηλαδή την παρεμβολή φακέλου Π.Π.Π.Α, σύμφωνα 1 του Ν.4014/2011.
Μετά τα παραπάνω για την ολοκλήρωση της μελέτης εκδόθηκε ΑΕΠΟ η οποία περιλαμβάνει και τον χαρακτηρισμό των δασικών εκτάσεων και την οδική επέμβαση σ’ αυτές για την κατασκευή των έργων.
Ο προβλεπόμενος προϋπολογισμός κατασκευής των έργων του φράγματος ανέρχεται σε 44,1 εκατομμύρια ευρώ και των αγωγών μεταφοράς των αρδευτικών δικτύων ανέρχεται στο ύψος των 17,2 εκατομμυρίων ευρώ, ήτοι συνολικά 61,3 εκατομμύρια χωρίς να συμπεριλαμβάνονται τα ποσοστά για ΓΓ και ΟΕ, απροβλέπτων, Αναθεώρησης και ΦΠΑ.