14.3 C
Arta
Σάββατο, 23 Νοεμβρίου, 2024

Μουσικό Σχολείο Άρτας:Πιλοτικό πρόγραμμα ROLE MODELS

Το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ υλοποιεί για δεύτερη σχολική χρονιά, το πιλοτικό πρόγραμμα ROLE MODELS (Θετικά Πρότυπα), με εστίαση στην πρόωρη σχολική εγκατάλειψη.

Σκοπός του προγράμματος είναι η κατανόηση της σημασίας του σχολείου από τους μαθητές, η κατανόηση της σχέσης τους με τη μάθηση, τους εκπαιδευτικούς και τους συμμαθητές τους, η ενίσχυση της ανθεκτικότητάς τους και ο επαναπροσδιορισμός των δυσκολιών που μπορεί να αντιμετωπίζουν οι ίδιοι και οι συμμαθητές τους.

Η υλοποίηση του προγράμματος εποπτεύεται από πενταμελή επιστημονική ομάδα Πανεπιστημιακών, ενώ η επιτόπια παρακολούθηση της υλοποίησης του προγράμματος σε κάθε σχολείο γίνεται με τη βοήθεια των επιστημονικά υπευθύνων που έχουν οριστεί ανά Περιφέρεια

Στο πιλοτικό πρόγραμμα συμμετέχουν για το σχολικό έτος 2018-2019 συνολικά 60 σχολεία από 3 διαφορετικές Περιφέρειες, 23 στην Ήπειρο, 18 στην Ανατολική Μακεδονία- Θράκη και 19 στην Κρήτη. Μεταξύ των συμμετεχόντων σχολείων είναι και το Μουσικό Σχολείο Άρτας με τους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου.

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος, οι μαθητές διερεύνησαν τη σημασία του σχολείου, το ρόλο του, την αξία του και τα συναισθήματα που βιώνουν στη σχολική ζωή τους. Ασχολήθηκαν επίσης με την αξία των προτύπων, με τα άτομα που θεωρούνται ως πρότυπα, και πώς μπορούν αυτά να επηρεάσουν τα παιδιά, ώστε να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες και να  επιτύχουν τους στόχους τους.

Την Τρίτη 19 Μαρτίου οι μαθητές της Α΄ Γυμνασίου, που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, κλήθηκαν ως ομάδα, να πάρουν συνέντευξη από τον κο Αποστόλη Σταυρούλα, αρτινό φοιτητή με κινητικές δυσκολίες, που σπουδάζει στο τμήμα ηλεκτρολόγων μηχανικών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και έχει επιλεγεί ως θετικό πρότυπο (role model) και από τον  κο Βασίλη Κούτρα, ψυχίατρο, καθηγητή του τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και μέλος της επιστημονικής επιτροπής του προγράμματος.

Οι μαθητές σε ρόλο δημοσιογράφου, έθεσαν ερωτήσεις που αφορούσαν την επιλογή των σπουδών και της εργασίας, την παιδική ηλικία και τα στηρίγματα από το άμεσο περιβάλλον, τη σχέση με το σχολείο, τους συμμαθητές και τους δασκάλους, τη στρατηγική με την οποία έθεταν στόχους , τα συναισθήματα που βίωναν στις δυσκολίες και την άποψή τους για το ρόλο του σχολείου στην επίτευξη των στόχων.

Ο κος Αποστόλης Σταυρούλας απαντώντας στα ερωτήματα εξήγησε στους μαθητές πώς κατάφερε να ξεπεράσει τις δυσκολίες  λόγω της αναπηρίας του και να βιώνει μία πετυχημένη προσωπική και επαγγελματική πορεία.

Ο κος Βασίλης Κούτρας απαντώντας στις ερωτήσεις των μαθητών για τη δική του επαγγελματική πορεία  εξήγησε στους μαθητές τις δυσκολίες που συνάντησε λόγω ιδιαίτερων κοινωνικών και οικονομικών συνθηκών και πώς τις ξεπέρασε και δεν τον εμπόδισαν στην επιστημονική του εξέλιξη.

Ευχαριστούμε θερμά  τους δύο καλεσμένους μας για την ευχάριστη διάθεση  και τον ζεστό διάλογο με τους μαθητές μας που μπορεί  να αποτελέσει αφετηρία για νέο τρόπο σκέψης.

Ευχαριστούμε τους μαθητές μας για το ενδιαφέρον τους, τον προβληματισμό τους και την υπεύθυνη στάση τους τόσο στην προετοιμασία όσο και στη διάρκεια της συνέντευξης.

Ευχαριστούμε ιδιαίτερα τον κο Αποστόλη Σταυρούλα και την αδερφή του Χριστίνα, που τον συνόδευσε, για το ταξίδι που έκανε από τη Θεσσαλονίκη ως την Άρτα για να συνομιλήσει μαζί μας, για  την αισιοδοξία του, το φωτεινό του χαμόγελο και τη θετική του στάση που μπορεί να αποτελέσει πηγή έμπνευσης για τους μαθητές μας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

SOCIAL

9,593ΥποστηρικτέςΚάντε Like
76ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ