Στην ερώτηση «Ποια είναι τα καλύτερα ρολόγια χειρός στον κόσμο;», η απάντηση που αυθόρμητα οι περισσότεροι θα έδιναν είναι «Τα Rolex».
To συγκεκριμένο brand είναι τόσο βαθιά εντυπωμένο στο μυαλό των καταναλωτών αναρίθμητων χωρών, που είναι δύσκολο να φανταστούμε πώς ήταν τα ρολόγια προτού ο, αυστριακής καταγωγής, Hans Wilsdorf, ιδρύσει τη συγκεκριμένη εταιρεία στις αρχές του 1900. Εξάλλου, αυτή παραμένει μέχρι σήμερα ανάμεσα στους πιο ισχυρούς παραγωγούς ρολογιών στο κόσμοκαι στις πιο γνωστές μάρκες, ενώ, σύμφωνα με εκτιμήσεις, οι πωλήσεις της αγγίζουν τα εκατομμύριο ρολόγια ετησίως – υψηλότερες από κάθε άλλη εταιρεία πολυτελών ρολογιών.
Ποιοι είναι, όμως, οι βασικοί παράγοντες της σαρωτικής επιτυχίας της; Όσοι έχουν μελετήσει την πορεία της, επισημαίνουν ότι είναι τρεις:
1) Συνεχής καινοτομία.
Η διαρκής αναζήτηση και εφαρμογή νέων λειτουργιών θεωρείται ένας από τους κύριους λόγους που οδήγησαν την Rolex στην κορυφή. Για παράδειγμα, ήταν η εταιρεία που κατασκεύασε την πρώτη αδιάβροχη θήκη, τον πρώτο μηχανισμό που δεν χρειάζεται κούρδισμα, το πρώτο ρολόι με ημερομηνία, καθώς και ένα από τα πρώτα με χρονόμετρο.
Προτού τα προϊόντα της, λοιπόν, γίνουν «αξεσουάρ πολυτελείας» όπως θεωρούνται σήμερα, ήταν απλώς εργαλεία, εξηγούν οι ειδικοί. Κι έτσι, κάθε επιπρόσθετη λειτουργία τους τα έκανε πιο χρηστικά.
Για παράδειγμα, ο αυτόματος μηχανισμός διευκόλυνε όποιον τα φορούσε, εφόσον δεν χρειαζόταν να τα κουρδίζει κάθε βράδυ. Η αδιάβροχη θήκη έδινε τη δυνατότητα ακόμα και στους δύτες να τα βουτούν μέσα στη θάλασσα. Το χρονόμετρο βοηθούσε τους οδηγούς σε αγώνες να χρονομετρούν την απόδοσή τους με ακρίβεια.
Επίσης, αυτές οι καινοτομίες διευκολύνουν και την καθημερινή χρήση τους. Π.χ., αν τα ρολόγια δεν ήταν αδιάβροχα, δεν θα μπορούσαμε να τα φοράμε όταν πλένουμε τα χέρια μας.
Η Rolex ήταν η πρώτη εταιρεία που κατασκεύασε ρολόγια με αυτόματους μηχανισμούς, τους οποίους δεν χρειαζόταν να κουρδίζει κανείς κάθε βράδυ.Τα πρώτα γραφεία της Rolex στη Γενεύη της Ελβετίας. Μια πόλη διάσημη για την ωρολογοποιία της.
2) Εξαιρετική ποιότητα.
Ο δεύτερος παράγοντας επιτυχίας της Rolex είναι, σύμφωνα με τους μελετητές, η ανθεκτικότητα και η αξιοπιστία της, καθώς και η αντίστοιχη φήμη που την συνοδεύει. Προκειμένου οι καινοτομίες της να λειτουργούν σωστά και τα συγκεκριμένα ρολόγια να αποτελούν χρήσιμα εργαλεία, η ποιότητα έπρεπε να είναι η καλύτερη δυνατή. Για παράδειγμα, οι δύτες του προηγούμενου αιώνα ήθελαν ένα ρολόι ανθεκτικό ακόμα και στα 100 μέτρα βάθους, αλλά και λειτουργικό. Κι έτσι, επέλεγαν ένα Rolex, εφόσον αυτό διέθετε και τα δύο χαρακτηριστικά.
3) Έξυπνη και στοχευμένη επικοινωνία.
Η καινοτομία και η ποιότητα είναι πολύ σημαντικές για μια εταιρεία, αλλά δεν την βοηθούν ιδιαίτερα, αν οι ενδεχόμενοι πελάτες δεν τις γνωρίζουν.
Το 1927, λοιπόν, ο Wilsdorf προσέγγισε την Mercedes Gleitze, την πρώτη γυναίκα που θα διέσχιζε κολυμπώντας τη θάλασσα Μάγχη και της ζήτησε να φορέσει, κατά το εγχείρημά της, ένα αδιάβροχο Rolex.
Εκείνη συμφώνησε και πέρασε το ρολόι στο λαιμό της. Και, φυσικά, σε όλες τις επόμενες μέρες, στα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων βρισκόταν όχι μόνο η ίδια η Gleitze, αλλά και το Rolex… Το προϊόν κέρδισε από το στάτους και τη λάμψη της γυναίκας, η ποιότητα και η ανθεκτικότητά του ακόμα και μέσα στο νερό επιβεβαιώθηκαν, με αποτέλεσμα η αναγνωρισιμότητα και η απήχηση του brand να απογειωθούν.
Η Mercedes Gleitze, όταν διέσχισε κολυμπώντας τη Μάγχη, φορούσε αδιάβροχο Rolex.Τα συγκεκριμένα ρολόγια επιλέγονταν και από όσους έκαναν τις πρώτες αεροπορικές πτήσεις σε διαφορετικές ηπείρους.